RSS
 

Young Children and Families in the Information Age

27 Jun

Heider, Kelly L., Renck Jalongo, Mary (Eds.)
Applications of Technology in Early Childhood
Series: Educating the Young Child, Vol. 10
2014, I, 363 p. 35 illus., 32 illus. in color.

This edited book presents the most recent theory, research and practice on information and technology literacy as it relates to the education of young children. Because computers have made it so easy to disseminate information, the amount of available information has grown at an exponential rate, making it impossible for educators to prepare students for the future without teaching them how to be effective information managers and technology users. Although much has been written about information literacy and technology literacy in secondary education, there is very little published research about these literacies in early childhood education. Recently, the National Association for the Education of Young Children and the Fred Rogers Center for Early Learning and Children’s Media at Saint Vincent College published a position statement on using technology and interactive media as tools in early childhood programs. This statement recommends more research “to better understand how young children use and learn with technology and interactive media and also to better understand any short- and long-term effects.” Many assume that today’s young children are “digital natives” with a great understanding of technology. However, children may know how to operate digital technology but be unaware of its dangers or its value to extend their abilities. This book argues that information and technology literacy include more than just familiarity with the digital environment. They include using technology safely and ethically to demonstrate creativity and innovation; to communicate and collaborate; to conduct research and use information; and to think critically, solve problems and make decisions.

Keywords » apps – arts-based learning – computer games-based problem solving – critical pedagogy – cybersafety – developmentally-appropriate technology – digital disadvantage – digital literacy – diverse learners – early childhood – educational communication and technology – effective information managers – effective technology users – electronic books – electronic portfolios – information literacy – interactive media – language development – mobile media devices – multimedia – multimodal learners – popular media – teaching information management skills – technology in education – universal design for learning – virtual worlds – visual literacy – young children – youth culture

Part Two: Issues and Trends.- 9. Young Children as Multimodal Learners in the Information Age; Nicola Yelland.- 10. Universal Design for Learning and Technology in the Early Childhood Classroom; Craig Blum and Howard P. Parette.- 11. Developmentally Appropriate Technology and Interactive Media in Early Childhood Education; Olivia N. Saracho.- 12. Could Computer Games-Based Problem Solving Positively Affect the Development of Creativity in Young Children? A Case Study; Georgios Fessakis, Dimitrios Lappas and Elisavet Mavroudi.- 13. The Impact of Popular Media on Infant and Toddler Language Development; Melissa Calderon.- 14. Participatory Youth Culture: Young Children as Media and MOC Makers in a Post-millennial Mode; Marissa McClure and Robert W. Sweeny.- 15. Young Children at Risk of Digital Disadvantage; Genevieve Marie Johnson.- Conclusion: Cybersafety in Early Childhood: What Parents and Educators Need to Know; Kelly L. Heider.

  • Share/Bookmark
 
 

«Θεωρία, Τεχνολογία και Εφαρμογές της Ψηφιακής Αφήγησης»

23 Jun

Πρόγραμμα επαγγελματική κατάρτισης μέσω e-learning του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στο πλαίσιο του προγράμματος «δια βίου Μάθηση» (http://e-epimorfosi.aegean.gr), ανακοινώνει νέο πρόγραμμα εξ αποστάσεως, επαγγελματικής κατάρτισης, με τίτλο: «Θεωρία, Τεχνολογία και Εφαρμογές της Ψηφιακής Αφήγησης». Oι εκπαιδευόμενοι θα αναπτύξουν την ικανότητα να δημιουργούν και να δημοσιεύουν αποτελεσματικές ψηφιακές αφηγήσεις για εφαρμογές στον χώρο της εκπαίδευσης, του πολιτισμού, της επικοινωνίας, της πολιτικής, των δημοσίων σχέσεων, της προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών. Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί στο διάστημα 6/10/2014-15/2/2015. Η παρακολούθηση παρέχει αναγνωρισμένα πιστοποιητικά και αποδίδει πιστωτικές μονάδες ECVET. Περισσότερα στο επισυναπτόμενο ενημερωτικό δελτίο ή στον δικτυακό τόπο του προγράμματος: http://e-epimorfosi.aegean.gr/e-viewpr?prpd_id=83723

  • Share/Bookmark
 
No Comments

Posted in Teaching

 

Laptop?

17 Jan

Many thanks to Rikke Larsen for the “strange” photo from the museum at the acropolis of Rhodes.

  • Share/Bookmark
 

Στη πρώτη δεκάδα οι ROBOKILLERS στη Μανίλα!

17 Nov

Εντυπωσιακή η επίδοση της ομάδας ROBOKILLERS του 2ου ΣΕΚ Ρόδου στον παγκόσμιο διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής (W.R.O). Οι Χατζημάρκος Βασίλης και Νικολαίδης Κωνσταντίνος με προπονητή τον καθηγητή Πληροφορικής Δημήτρη Κλαδογένη κατέλαβαν θέση στην πρώτη δεκάδα στην κατηγορία τους (48 ομάδες από 33 χώρες). Η ομάδα έχει την κορυφαία επίδοση ανάμεσα στις ευρωπαϊκές ομάδες που συμμετείχαν. Δείτε λεπτομέρειες στο δελτίο τύπου του προπονητή: ROBOKILLERS AT MANILA (1068).

Μπράβο σας παιδιά, μας κάνετε χαρούμενους και περήφανους!

  • Share/Bookmark
 

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

30 May

Το Σάββατο, 12 Ιουνίου 2010, στο Αθλητικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων στο Ρουφ (Πειραιώς & Π. Ράλλη). Θα πραγματοποιηθεί ο 2ος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Ώρα προσέλευσης 9:30 π.μ.

Στην εκδήλωση θα διαγωνισθούν μαθητές από Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια της χώρας μας όπως επίσης και φοιτητές από διάφορα πανεπιστήμια. Η κάθε νικήτρια ομάδα ανά κατηγορία θα λάβει μέρος στην παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής που θα γίνει στην Μανίλα από 5-7 Νοεμβρίου 2010.

Παράλληλα θα διεξαχθεί ημερίδα με θέμα: Εκπαιδευτική Ρομποτική-Οφέλη από την εισαγωγή της στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η ημερίδα θα διεξαχθεί στο αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη Πειραιώς 138. Εγγραφές συμμετοχής για την ημερίδα στο info@wrohellas.gr ή 210-6779800. Η συμμετοχή στις εργασίες της ημερίδας είναι δωρεάν.

Πληροφορίες www.wrohellas.gr

  • Share/Bookmark
 
 

Scratch Day 2010 στη Ρόδο

30 May

Το Σάββατο, 22 Μαΐου, πραγματοποιήθηκε εργαστηριακή επιμορφωτική ημερίδα στα πλαίσια του scratch day.

Στην ημερίδα έλαβαν μέρος 120 περίπου επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι παρακολούθησαν τα επόμενα εργαστήρια:

  • Εφαρμογες του Scratch στη διδασκαλία της Φυσικής και των Μαθηματικών (Ν. Δαπόντες)
  • Εφαρμογές του Scratch στην Ειδική Αγωγή (Π. Τραγαζίκης)
  • Υλοποίηση εκπαιδευτικής Ψηφιακής Αφήγησης ιστοριών με Scratch (Κ. Σεραφείμ)
  • Εφαρμογές του Scratch στη διδασκαλία της Πληροφορικής (Τσ. Καράκιζα, Ελ.Μαυρουδή, Δ. Βαμβακάς, Γ. Φεσάκης)

Περισσότερες πληροφορίες στο: http://scratchdaygr.blogspot.com/

  • Share/Bookmark
 
 

Πιλοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα: “Φτιάχνουμε Ρομπότ στη Ρόδο”

18 Feb

Επιμόρφωση μαθητών και εκπαιδευτικών του Δήμου Ρόδου στην εκπαιδευτική ρομποτική και προετοιμασία για συμμετοχή στον Β’ πανελλήνιο διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής (http://wrohellas.gr/).

20 ΦΕΒ – 13 ΜΑΡ 2010, στο 2ο ΣΕΚ Ρόδου.

  • Πρωτοβουλία του Δήμου Ρόδου με δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και υποστήριξη της WRO Hellas.
  • Επιστημονική επιμέλεια και υλοποίηση από το Εργαστηρίο Μαθησιακής Τεχνολογίας και Εκπαιδευτικής Μηχανικής του ΤΕΠΑΕΣ και  μέλη της Ομάδας Ψυχαγωγικής και Εκπαιδευτικής Ρομποτικής (http://robotics4fun.blogspot.com/)
  • Share/Bookmark
 
 

Γνωριμία με το SCRATCH

11 Mar

Επιμορφωτική συνεδρία (tutorial) στο

4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής της Πληροφορικής, Πάτρα 28-30 Μαρτίου 2008

Γνωριμία με το εκπαιδευτικό περιβάλλον προγραμματισμού SCRATCH

Γ. Φεσάκης1, Α. Δημητρακοπούλου1,
Κ. Σεραφείμ1, Α. Ζαφειροπούλου1, Μ. Ντούνη1, Β. Τούκα1,
1Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού


Περίληψη
Η συνεδρία αφορά στην επιμόρφωση νέων επιστημόνων  και εκπαιδευτικών στο περιβάλλον προγραμματισμού scratch του ΜΙΤ (http://scratch.mit.edu). Το scratch είναι μια νέα σχετικά γλώσσα προγραμματισμού σχεδιασμένη για την εκπαίδευση. Επιτρέπει στον χρήστη να δημιουργήσει εύκολα διαδραστικές ιστορίες, κινούμενα σχέδια, ηλεκτρονικά παιχνίδια, μουσική και ψηφιακή τέχνη. Η ζωντανή κοινότητα που έχει δημιουργηθεί γύρω από το περιβάλλον scratch στο διαδίκτυο δίνει την ευκαιρία να ανταλλάξει κανείς ιδέες και απόψεις με άλλους δημιουργούς και να εμπλακεί ενεργά σε μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης. Το scratch είναι ελεύθερο λογισμικό βασισμένο στο squeak. Έχει σχεδιαστεί για χρήση από την ηλικία των 8 ετών. Οι σχεδιαστές του scratch στοχεύουν στην ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων όπως: δημιουργική σκέψη, σαφή επικοινωνία, συστηματική ανάλυση, αποδοτική συνεργασία, επαναληπτικό-προοδευτικό σχεδιασμό και δεξιοτήτων δια βίου μάθησης. Τα παιδιά που προγραμματίζουν στο scratch έρχονται σε επαφή με σημαντικές μαθηματικές και υπολογιστικές ιδέες, ενώ παράλληλα κατανοούν καλύτερα τη γενική διαδικασία του σχεδιασμού. Read the rest of this entry »

  • Share/Bookmark
 
No Comments

Posted in Scratch